Alles over Telefonische Verkoop

Telemarketing

Interesse in deze en overige Tools?

Meld u aan als gebruiker en krijgt onbeperkt toegang tot deze financiële portal.

Telefonische verkoop blijft van belang, ondanks het digitale tijdperk waarin we leven. Het grote voordeel van bellen is dat bellen persoonlijk is. Hierdoor kunt u als telefonische verkoper sneller een band opbouwen en ook sneller schakelen. Immers, u kunt als bellende partij gelijk feedback vragen en direct reageren en vragen beantwoorden.

Stap 1
Zorg voor een goede voorbereiding

Koud bellen is niet altijd zo eenvoudig als het klinkt. Een goede voorbereiding is het halve werk.
Dat begint bij de wettelijke bepalingen voor Telefonische verkoop. Zorg ervoor dat u die kent en dat u zich daaraan houdt.

De wettelijke regels voor Telefonische verkoop

Als uw bedrijf gebruik maakt van telemarketing, is het belangrijk dat u op de hoogte bent van de wettelijke regels voor telemarketing. Belt u consumenten om een product te verkopen of een dienst aan te bieden? Vaak zijn ze niet voorbereid op een verkoopgesprek. Houd u daarom aan de regels voor telemarketing.

Wettelijke regels voor Telemarketing
In het besloten gedeelte vindt u de regelgeving rond telemarketing helder op een rij. Zodat u zich aan de regels kunt houden.

Denk daarbij aan juridische aandachtspunten voor telefonische verkoop, zoals:
– Hoe gebruikt u het Bel-me-niet Register?
– Laat u consumenten weten waarvoor u belt?
– Wat moet u eerst vertellen alvorens u een koopovereenkomst sluit?
– Hoe zorgt u bij diensten, abonnementen of leveringscontracten voor een schriftelijk aanbod?

Kijk voor meer informatie in het besloten gedeelte.

Stap 2
Maak een beknopt marketingplan als basis voor uw telefonische verkoop

Wat zijn de meest kansrijke segmenten voor uw bedrijf? Wat is uw doelgroep? Wat is een klantprobleem waarvoor uw product of dienst een uitkomst biedt. Denk hierbij aan onder andere de bepaling van de branche, regio en bedrijfsgrootte. Maar ook bijvoorbeeld aan bedrijven die binnenkort gaan verhuizen of een groot wagenpark hebben. Hoe gaat u deze bedrijven selecteren.
Werk dus aan de marketing van uw telefonische verkoop. En maak gebruik van de korte uitleg van de hoofdpunten van telemarketing als u nog niet zoveel van telemarketing weet.

Stap 3
Schrijf een sterk belscript

Denk bij het schrijven van een belscript aan overtuigende kenmerken van uw aanbod en anticipeer op mogelijke weerleggingen van de potentiële klant. Wat gaat op daarop zeggen? Tenslotte denkt u uiteraard na over het concrete aanbod dat u wilt doen. Bedenk ook welke informatie u eventueel gaat toesturen. Maak een standaard bevestigingsmail met uw aanbod.

Stap 4
De praktijk van het bellen

Deze praktijkstap vraag de nodige aandacht van u als beller voor de praktijk van Telemarkting. Wat ging er goed en waar moet u nog aan werken? Bedenk hierbij dat u de kwaliteit en effectiviteit van het gesprek grotendeels zelf bepaalt. Bij de uitvoering gaat het erom dat u oprechte interesse toont. En verder dat u zelfvertrouwen uitstraalt, positief bent en open vragen stelt. Uw telefoongesprek begint al bij het spreken van de juiste persoon en het ‘passeren van de secretaresse of telefoniste.

Speciaal voor deze praktijk kunt u gebruik maken van verschilleden Tools die de praktijk van uw telemarketing ondersteunen.

Stap 5
De afsluiting en opvolging van uw telefoongesprek

Sluit het gesprek zo concreet mogelijk af. Spreek af wat het vervolg zal zijn en kom deze afspraken ook na. Professioneel opvolgen van een belactie is van het grootste belang om met omzet te scoren.

Stap 6
Evalueer de belactie (s)

Een goede evaluatie van een belactie is altijd aan te raden. Zijn de doelstellingen behaald? Blijkt de doelgroep voldoende interesse te hebben in je product of dienst? Of moet je je doelgroep bijstellen? Moet je script of aanbod worden aangepast? Daarbij is het ook handig om conclusies te trekken uit het aantal bereikte personen, het beste tijdstip en meest effectieve dag om te bellen.

Interesse in deze en overige Tools?

Meld u aan als gebruiker en krijgt onbeperkt toegang tot deze financiële portal.

Item added to cart.
0 items - 0,00